Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, augusti 27, 2006

Om mej

"Johan Hellström ger inte ett tydligt ja- eller nej-besked kring ett avskaffande av dagens turordningsregler vid uppsägningar. Med 45 poäng hamnar han under genomsnittet jämfört med övriga miljöpartister som har besvarat enkäten. Kandidaten har ingen erfarenhet av företagande. Hellström konkretiserar inte i sina enkätsvar vilka typer av frågeställningar, eller lagstiftningsförslag, han skulle driva om han blir invald i riksdagen."

Lobbyisterna i Företagarna recenserar mej och andra riksdagskandidater utifrån våra svar på deras enkät. Uppenbarligen är jag inte den riksdagskandidat Företagarna helst skulle plocka med till en öde ö. Överlever det.

8 kommentarer:

Amelia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Amelia sa...

tror du verkligen att du gör det? det är ju ganska tung kritik.. eller..nej.

Johanna Nylander sa...

Själv struntade jag i enkäten eftersom jag inte ansåg mig själv tillräckligt insatt. Alla kan inte kunna allt om allt.

Henrik sa...

Jag fick tydligen 90 poäng och två tummar upp. Det trodde jag verkligen inte... Å andra sida så fick jag sämst poäng av de på samma lista som gjort testet, men bättre än de flesta Miljöpartister - enligt de där Företagarna då alltså... känns inte som jag bryr mig så värst mycket om vad de tycker till slut ändå kanske... ;)

Tony sa...

Det hedrar dig, Johan!!!

Frågeställningarna från Företagarna var så vinklade, så en enkel 10- platskandidat som undertecknad, valde helt att avstå från att svara.

Jag känner många småföretagare som har helt andra problem än de som Företagarna beskriver...

Helene sa...

Jag svarade inte för attf rågeställningarna var så vinklade att jag nite visste hur jag skulle svara...

helgonblomma sa...

frågeställningarna var för vinklade och "konstiga" för min del ...

Susanne Karlsson sa...

Naturligtvis kan inte alla riksdagskandidater tycka att företagarfrågor är de allra viktigaste frågorna (även om man kunde hoppas på det) men du har ändå engagerat dig och svarat på enkäten. Du skriver också att du vill gynna grönt företagande vilket låter lovande.

Företagarna är en medlemsorganisation för små och medelstora företag och poängsättningen i enkäten bygger på vad 3400 av Företagarnas medlemmar tycker är de viktigaste reformerna inom tre områden: arbetsmarknad, kapital och internationell konkurrens. För att läsa mer om hur enkäten är gjord, se
Kandidatguiden

m v h
/Susanne Karlsson, Företagarna