Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, augusti 27, 2006

Med tre veckor kvar till valdagen

Regn, mycket folk, gyttja, knallar, loppmarknad, auktion...

Idag var jag, Lise, Bo-Lennart och mot slutet även Eva ute på Rångedala marknad och visade upp och själva och miljöpartiet.

Hade ingen aning om att marknaden var så stor, och trots ett evigt regnande var det mycket folk där. Imponerande. Delade ut så mycket material som möjligt och hade ett par samtal. Köpte även en ryggsäck och tre böcker på loppmarknaden. Och de från Tranemo lånade gummistövlarna räddade min dag.

Vem har sagt att livet som politiker är glamouröst?

2 kommentarer:

Syster johanna sa...

idag fick ja mp:s valsedlar på posten, för kalmar. fast de hade ju lagt dom i varenda brevinkast så detta behöver väl inte betyda att jag röstar i kalmar?

förresten, hade fått både mp och c valsedlar när jag var nere i stan i timma ungefär. kan undra om dom tog följe?

Johan sa...

det finns ju vissa politikerpar, så vem vet, kanske en mp-ist och c-ist delade ut tillsammans :)

men nej, att du fått valsedlar betyder ingenting. i veckan kommer röstkortet. där står vart du röstar.