Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, augusti 29, 2006

Det drar ihop sej till val tror jag bestämt

Såhär i valrörelsens elfte timma haglar påhoppen från lokala sossar och vänsterpartister allt tätare. I och för sej förståeligt. Någonstans hägrar väl visionen om att skrapa ihop de trettisju fullmäktigestolar som behövs för att få bilda majoritet, utan att behöva ha med ett miljöparti som krånglar med att begära inflytande och annat borgerligt tjafs.

Själv påminner jag mej BT-tyckaren Mikael Hermanssons ord från i vintras. "Sexpartikoalitionen hade aldrig överlevt utan det hårda yttre trycket".

4 kommentarer:

Fredrich Legnemark sa...

Nja, vi har väl varit rätt återhållsamma....en dagsedel från lennart bara.

Ni kan ju inte räkna med att vara helt fridlysta, alla får sig en släng när det är debatt, som sig bör. Vi får det av allt och alla på daglig basis ;)

Johan sa...

självfallet kan inte mp vara fridlysta (hur skulle det se ut? haha).

jag bara antyder hur jag tror många reagerar ;)

lennart andreasson sa...

Hej Johan!

Citatet "Sexpartikoalitionen hade aldrig överlevt utan det hårda yttre trycket" är lite lömskt. Det antyder att om vi påpekar att ni bryter mot ert lokala handlingsprogram - så ska ni bryta ännu mer mot ert lokala handlingsprogram. Ni har ett ansvar mor era väljare, det får ni inte överge för att vi kritiserar er! Det finns de som är värre än er!

Johan sa...

jag tycker inte mp-borås svikit några väljare, utan tvärtom haft gott genomslag i sexpartikoalitionen. men det vet du ju att jag, och de andra, tycker.