Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, augusti 30, 2006

Bekännelsen

Jag har en bekännelse att göra.

Jag har varit trevlig och hjälpsam mot Sverigedemokraterna.

Var på polishuset häromdagen för att hjälpa mp-Bollebygd fixa polistillstånd. När jag sitter där och just ska till att få tag på ansvarige kommer det in en kille. Han är uppenbarligen ute i samma ärende. Ser ganska ung, lite "bratig" och småbortkommen ut. Tänker att här har vi antingen nån elev från Teknis alternativt nån från MUF eller liknande. Så jag är trevlig och hjälpsam, som jag anser man bör vara. Och när han är utan penna lånar jag ut en sådan.

Idag ser jag samma kille stå och dela ut valmaterial för Sverigedemokraterna. Jag fick dålig smak i munnen, och här är min bekännelse.

Förresten så visar Sverigedemokraterna minst sagt prov på dålig medlemsvård. De sätter en artonårig kille som ensamt namn på en kommunlista. Det vore ju direkt elakt mot killen att välja in honom. Tänk er det. En ung person sitta som ensam fullmäktigerepresentant för ett av landets mest avskydda partier i en församling med långt över hundra ledamöter och ersättare för andra partier.

Å andra sidan kan man ju konstatera att SPI och Sverigedemokraterna mycket väl kan ta ut varandra här i Borås, så bägge blir utan fullmäktigestolar.

3 kommentarer:

Fredrich Legnemark sa...

Mestadels är det ju lite synd om honom då det för all framtid kommer att framgå på t.ex val.se att han ställt upp för SD....Man får hoppas att inte folk dömer honom för hårt.

Det är ju så att man ska fördöma ideologin men inte personerna som förespråkar dem.

Joakim Larsson sa...

Det är modigt av killen att ställa upp. Det är väl folk som du som kommer att göra livet surt för honom, mmm?

Fredrich Legnemark sa...

Nä, jag diskuterar ideologi, åsikter och debatt, jag jagar inte individer.

Jag tycker inte det finns någon mening med att bjussa folk på martyrpoäng.