Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

lördag, augusti 19, 2006

Att testa sej

Varit ute i Tranemo en del de senaste dagarna, träffat familj och släkt och haft det rätt bra.

Naturligtvis har det pratats en del politik. Jag och Jonas satt framför datorn en kväll, han passade på att göra DNs partitest, och blev miljöpartist. Vi prövade även att göra testet och svara som vi trodde en typisk sverigedemokrat skulle svara, vilket i och för sej inte är det lättaste. Partiet hålls ju enbart ihop av främlingsfientligheten och har genom åren bytt ekonomisk politik flera gånger om. Men vi prövade. Som tänkta sverigedemokrater blev vi till 66% kristdemokrater och 65% moderater. Minst fick miljöpartiet med 27%.

Kusin Daniel kommenterade på fredagens släktkalas partitesten på nätet. Han hade gjort ett och fått allra minst sympatier på sossarna. Det parti han röstat på de två senaste valen! Å andra sidan hade skillnaden mellan högsta och lägsta parti bara varit 7-8 procentenheter. När jag själv gjorde DNs test blev skillnaderna betydligt större.

Jag gillar partitesterna på nätet. Även ifall de i mitt eget fall visar på misstänkt stora vänstersympatier och hos åtskilliga sossar visar på rätt borgerliga värderingar. Hur ska man tolka det? =)

Inga kommentarer: