Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, juli 30, 2006

Tidningskrönikan

Att gå opp strax efter 6 på morgonen för att åka till jobbet är inte alltid det roligaste. Men när jag snabbkollar Borås Tidning och ser dels ett reportage om bloggande lokalpolitiker och dels att intervjuserien med lokala namn kommit till miljöpartiets Staffan Falk känns det något bättre. Intervjun med Staffan var trevlig läsning, och bekräftade det jag ofta hävdar. Vi sitter inte i knät på borgarna och har fått igenom en hel del i sexpartisamarbetet.

För egen del var artikeln om bloggande politiker extra kul läsning, min blogg fick representera miljöpartiet! "Johan Hellströms blogg har allt" stod det att läsa. Man tackar! Är rätt nöjd själv om jag får lov att säga så.

Börjar dock oroa mej något för att bloggen urartat till att mest bli kommentar på den lokala morgontidningen =) Bättring utlovas. Nu är den värsta jobbveckan över. Drygt sextio timmar blev det visst den här veckan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Johan!

Inte farligt att det blir lite om vad som står i lokalpressen.

En del har inte råd med lokaltidning längre och ibland kanske ett och annat skall kommenteras eller bemötas.
Ju fler som vet och tänker själva ju bättre är det.

Fortfarande har pressen tror jag en viss genomslagskraft. De som läser tidningen är mer engagerade än folk i gemen kanske?

Dessutom fick din kommentar om BT åtminstone mig att vandra vidare till BT:s sidor på nätet för att läsa själv.

Mia

Tony sa...

Kanontrevligt, Johan, att läsa om din blogg i Borås Tidning. Att det dessutom är den blogg som är bäst uppdaterad, snyggast och trevligast enligt tidningens bedömningar, är fantastiskt kul!!!

Citat: "Johan Hellströms blogg har allt"

Kan bara hålla med :-)

m v h Tony

helgonblomma sa...

det är väl intressant att läsa vad som sker hos er lokalt också - vi behöver många perspektiv! :)
//helgonblomma