Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, juli 23, 2006

kedjebrev (här är mitt liv)

Anders skickade mej ett kedjebrev häromveckan. Självklart svarar jag (sentomsider).

Fyra arbeten jag haft i mitt liv:
1. Glasbruksarbetare
2. Bibliotekskanslist
3. Auktionskassör
4. Omvårdnadspersonal

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
1. Star Wars ep IV-VI
2. Starship Troopers
3. Sällskapsresan 1
4. Robin Hood: Prince of thieves

Fyra städer jag har bott i:
1. Tranemo (stad?)
2. Borås
3. ...
4. ...

Fyra TV serier jag gärna ser:
1. Kvinnofängelset
2. South Park
3. Simpsons
4. småputtriga svenska serier på ett fåtal avsnitt

Fyra ställen jag vill åka till:
1. Brittiska öarna
2. Canada
3. Ryssland
4. Mellanöstern

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
1. mp.se/boras
2. dagensskiva.com
3. dn.se
4. helgon.net

Fyra favoriträtter:
1. Chili sin carne
2. Vegkorvstroganoff
3. Ärtsoppa
4. Vegburgare på fyllan

Fyra ställen där jag stortrivs:
1. Skogarna utanför Tranemo
2. Annelundsparken, Borås
3. Sjuans ölhall, Göteborg
4. Hultsfredsfestivalen

Fyra vänner som jag tror kommer att svara:
1. brothaa
2. Michael
3. Tomas Melin
4. Anna Röd

6 kommentarer:

Tony sa...

Känner mig manad att skriva en kommentar eftersom det var så intressanta frågor.

Eh Tranemo... Stad? Tja, om man använder den fornsvenska benämningen så betyder ju "stad" plats, och i så fall kan det ju fungera...

När det gäller tv- serierna, kan jag ju gladeligen instämma i nr 2 - 4. Nr 1 är ungefär som en dillkvist över potatisen - småtrevlig utan att egenetligen ha någon större mening...

Slutligen - Star Wars ep IV-VI:
- NÖRDVARNING



- - -

Hälsningar Tony

Johan sa...

om du nu tilltalades så av frågorna tony, så tycker jag du ska skriva egna svar. ser fram emot dem!

intressant när man måste plocka in fornsvenskan för att få tranemo till en stad :)

hmpf? Kvinnofängelset utan större mening? förlåt honom fader du han vet inte vad han säger.

f.ö är jag en stolt nörd

Tony sa...

Jodu, nu har jag faktiskt besvarat frågorna. De finns på min (inte allt för ofta uppdaterade) bloggsida...

Anonym sa...

Here are some links that I believe will be interested

Anonym sa...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

Anonym sa...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»