Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

måndag, juni 19, 2006

Grått, överallt grått I

Noterade en intressant sak när jag hälsade på i SSU-tältet på Hultsfred. De bjöd på god saft, men det var inte det jag tänkte på...

Det material de delade ut fokuserade mest på allt dumt borgarna ville genomföra ifall de fick bilda regering. Jag håller med om att en borgerlig regeringen vore riktigt illa - men borde inte det material man delar ut fokusera mer på vad man själva vill genomföra?

Ibland kanske borgarna har rätt när de säger att sossarna saknar visioner. Å andra sidan är borgarnas visioner rätt läskiga. Nu senast det om att stoppa den gröna skatteväxlingen, huvaligen. Borgarna vill göra det dyrare att arbeta. Det ni.

5 kommentarer:

Anna Röd sa...

SSU:s material är rätt dåligt. de har väldigt mycket "kul" grejer, massa kringmaterial. Men väldigt lite substans tycker jag. Men å andra sidan, om åsikterna varierar så mycket bara mellan två olika lokalavdelningar är det kanske svårt med innehållet?

Johan sa...

haha, där kan du nog ha en poäng. det är enklare att bara skälla på motståndarna än att säga vad man vill när man inte vill samma sak. eller hur det nu var.

men, ska du inte du vara i london town nu?

Anna Röd sa...

hrrm. nej jag skulle tagit ett sent flyg.
Bara att det flyget var i morgon, men det har du väl läst redan. Gissa om jag känner mig pissed off.

Anonym sa...

"Bjöd de på saft, di jävlarna? Tänk på att någon stackars företagare nu berövades möjligheten att få sälja saften! Illojal konkurrens? Nja, STÖLD snarare! /FR"

"Kan ge mig tusan på att SSU anlitar ideell arbetskraft också. Eller "skattesmitare" som vi här på Socialdem^H^H^H^H^H^H^H^Riksskatteverket säger. Och så smiter de undan momsen genom att ge bort saften gratis. /GP"

"Ideell arbetskraft i helvete! Genom att inte betala ut avtalsenliga löner underminerar de hela arbetarrörelsen! Tänk så många snickare, målare och takläggare som kunde fått jobb med det där tältet.Sist, och viktigast, de betalar ingen fackföreningsavgift! Svartfötter! /LO"

"Saft? Förr delade SSU minsann ut korv med bröd...bättre förr! /MK"

Johan sa...

hahaha :)

FR. saft är stöld. ring polisen. vi vill ha fler poliser än människor :)

GP. ack ja, alla kommer inte med genom gratis saft.

LO. saft är kapitalistisk profit

MK. minsann!