Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, juni 07, 2006

Fight in the night

Gissar på att det borgerliga blockets analytiker och strateger ligger sömnlösa och vrider sej i funderingar över hur det långa övertaget i opinionen kunnat vända, för att nu vara osäkert och ibland visa på borgerlig övervikt och ibland rödgrön.

"Vad gjorde vi för fel?" tänker de.
"Sossarna gör ju bort sej på löpande band" fortsätter de.
"Och miljömupparna kastar vi ju skit på mest hela tiden" avslutar de.

Men ändå. Den stabila borgerliga övervikt som kom i opinionen kring hösten 04 har nu brytits. Och inte vet jag heller varför. Om det nu kan trösta borgarna.

Ger någon mej rätt i gissningen att borgarna i valspurten kastar in Alf Svensson som affischnamn och socialministerkandidat? Skulle inte heller förvåna mig ifall Carl Bildt plockas fram (fast inte som ministerkandidat). Däremot ställer jag mig rätt tveksam till ifall Bengt Westerberg eller Olof Johansson så gärna skulle stödja det borgerliga blocket...

Inga kommentarer: