Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, maj 18, 2006

A day in life

Hastigt och lustigt beslöt jag och Lise oss för ett bokbord på Bäckängsgymnasiet idag. Och det var länge sedan någon av oss hade så många intressanta diskussioner på ett bokbord. På Bäckäng finns många gröna elever och ännu fler debattglada. Man känner sig alltid upprymd efter ett besök på Bäckäng.

På kvällen var det medlemsmöte med mp-Sjuhärad. Dels för att genomföra lite personval. Jag har nu lämnat miljöpartiets förtroenderåd för att istället kandidera till partiets riksvalberedning. Agnes efterträder mej som ordinarie, gratulerar. Men mest pratade vi kongressfrågor - och kongressen blir nog en spännande tillställning. Mindre än en vecka kvar.

6 kommentarer:

Anna Röd sa...

Menn hallå, vilken drömskola för GU... Natur, estetlinjen och samhäll.. Inte konstigt att ni hittade en massa sympatisörer.

En annan sak som slog mig är att rubriken till ditt inlägg nästan är en Beatleslåt(just nu har jag kört in mig lite på Beatles), det saknas bara ett "the".

Johan sa...

jepp, Bäckäng rules. Förra året fick vi åtta medlemmar på ett och samma bokbord.

attans, det var verkligen menat som beatles-låten, men min dåliga koll avslöjade sej =)

Anna Röd sa...

Åtta medlemmar, det är en del. Jag och Kristoffer på kansliet diskuterade det där för ett tag sedan. Han är lite lack på GU Väst som förökar sig så jäkla mycket, det innebär att han måste fixa en massa ny medlem-utskick, vilket tydligen är sanslöst tråkigt.

Min känsla för Beatles är visst helt grymmast i världen. Typ. (Dessutom är det ok att ändra i efterhand. Det gör jag ibland)

Anna Röd sa...

Åtta medlemmar, det är en del. Jag och Kristoffer på kansliet diskuterade det där för ett tag sedan. Han är lite lack på GU Väst som förökar sig så jäkla mycket, det innebär att han måste fixa en massa ny medlem-utskick, vilket tydligen är sanslöst tråkigt.

Min känsla för Beatles är visst helt grymmast i världen. Typ. (Dessutom är det ok att ändra i efterhand. Det gör jag ibland)

Johan sa...

Haha, stackars Kristoffer. Riks för fakturera väst för alla nya medlemmar. Hur känns det förresten att vara västare i exil där nere i söder när sådana påhopp kommer?

Absolut. Grymmast känsla. Och världen är grymt redigerbar.

Anna Röd sa...

Ja, jag menar, han har inte ens skäl att vara lycklig för Förbundets skull, otrogen som han är... Det funkar, man får anpasssa sig när man kommer. känna stolthet över GU Skåne som inte förökar sig nånting i stället...