Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, april 20, 2006

Väljarkompassen



Gjorde Göteborgs-Postens väljarkompass. Väldigt oroväckande resultat må jag säga. Så högt på v och s? Och kd före fp?! Måste vara NATO som gjorde det. Nåväl, tveksamma frågor. Ofta väldigt ledande frågor och de var misstänkt lika ledarsidan i GP, dessutom inga renodlade miljöfrågor. Men i vanlig ordning skoj att göra! Ge mej fler test.

Känns dock tryggt med moderaterna på 17%.

Vad får ni?

9 kommentarer:

Henrik Dahlström sa...

Fick partierna i samma ordning fast nästan allt blev omkring 10 procentenheter lägre. Förutom att jag blev 15 % moderat. Hade svårt att hitta tre viktiga frågor bland de där ska jag erkänna. Förstår inte varför jag anses hålla med kd om så mycket jag heller...

Anonym sa...

Jag kommer inte ihåg exakta siffror, men fick partierna i ordningen:

S
V
MP
*litet poänghopp*
C

Det skiljde inte mycket i poäng mellan de tre första iaf.

Sen kommer jag inte ihåg ordningen på tokpartierna i högerjuntan, men skulle väl tro att moderaterna kom sist.

Viktigaste frågorna har jag glömt...var ett tag sen jag gjorde testet. Gissar att det var skolor, nato och...ja...nåt mer.

MKt_koffein

helgonblomma sa...

kika på min blogg så :)
//helgonblomma

Johan sa...

henrik. det är en konspiration. eller oxå är det kd-snällismen som står över fp-batongliberalismen. fan vet.

MK. haha! betongsosse!

astrid. kolla din blogg för kommentar.

helgonblomma sa...

jo, jag såg det ... och gjorde testet en gång till :)

Per sa...

V: 83%
mp: 72%
S: 66%
c: 37%
kd: 36%
fp: 27%
m: 13%

Hmm, är besviken att (k) inte finns med ;) :P

brother sa...

v,s,mp,c,kd,fp,m

intet nytt under solen. rejält hopp mellan mp och c och c och kd, ingen överraskning där heller mao =)

Anders Wallner sa...

73 procent miljöpartist.

Rasmus Ling sa...

Jag var mest borgerlig, typ 20% m mwohahaha! men jag fick 75% mp, vilket ökade till 76 när jag valde om prio-frågorna, bytte "ekonomisk utjämning med skatter" till trängselavgifter!