Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, april 25, 2006

Vallöfte

Jag kommer bara ge ett enda vallöfte. Politiker i allmänhet bör inte ge vallöften, utan enbart säga vad man vill göra (annars blir det som Bill(s)tröm och trängselavgifter). Men här är det faktiskt frågan om ett konkret vallöfte.

Var och kikade på kommunfullmäktige i Borås två timmar i torsdags, under dessa två timmar hann bibeln citeras två gånger. Bibeln är förvisso en intressant och viktig skrift. Men jag lovar att om jag kommer in i fullmäktige kommer det börja citeras mer populärkultur från talarstolen. Mer rock'n'roll-citat i talarstolen! Det finns mycket bra att hämta ur låttexter och romaner.

Försökte citera Billy Bragg i en debattartikel i vintras, men redaktören strök det. I talarstolen får jag citera hur mycket jag vill.

4 kommentarer:

Tony J sa...

Bra initiativ, Johan. Jag kommer bänka mig på åhörarläktaren när du kommer in...

Rasmus Ling sa...

Det sämsta med att inte vara kommunfullmäktigeledamot (opposition såklart!) är att man inte får hålla brandtal mot den lokala s-politiken! Det slår det mesta, det är roligare än att skoldebatta, mkt bättre än publicerade debattartiklar, ja kort&gott det är livets goda helt enkelt. (fan också jag måste hitta en parlamentarisk församling. med talstol)

helgonblomma sa...

det är bra! :)

(om du inte känner låter sen tidigare, kika på texten och lyssna på låten som Stratovarius kallat Paradise ... DEN skulle jag vilja höra oftare i mp-sammanhang :) ...)

Rasmus Ling sa...

Det är pga av såna som mig som ett speakers corner måste inrättas i varje kommun!
snyft ja det verkar så. jag kanske borde bli lärare...