Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, april 13, 2006

fp+mp = sant

Titta vilket originellt samarbete. Helt rätt tänkt tycker jag. Även ifall jag inte höll med det intiatiavtagarna sa på Östnytt om att det behövdes färre partier överhuvudtaget. Men i en landets minsta kommuner får man försöka hitta udda lösningar som funkar där. Och eftersom både folkpartiet och miljöpartiet är två utpräglade storstadspartier är det inte så konstigt, egentligen. Och tänk om samarbetet kan få en och annan socialliberal och inse att de gröna inte är så himla dumma ändå, vem vet...

Lycka till, Folk och Miljö!

6 kommentarer:

emma mp hallsberg sa...

Hmmm. Fp har ju gått käpprätt åt fel håll så visst är det bra om man kan få några socialliberaler att vända om. Själv skulle jag dock ha mkt svårt att samarbeta med fp - inte minst nu när det i dagarna är 20 år sedan Tjernobylolyckan och fp är mer kärnkraftskramare än någonsin. p3 hade en jättebra dokumentär idag om Tjernobylolyckan - hoppas den omvände några folkpartister åtminstone.

Per sa...

Två högerpartier förenas i ett samarbete, det är knappast något nytt. .. :P

Johan sa...

emma. på riksplanet håller jag med dig rakt av. leijonborg och björklunds ledarskap ger jag inget för. men lokalt är det ju en annan sak. och som sagt, för den socialliberale finns inget annat val idag.

per. och att en kommunist dissar det mesta är knappast något nytt :P

Rasmus Ling sa...

"Folk och miljö", namnet är ju så klockrent också! Det är mitt andra förslag på omdöpning efter "de gröna"! Mycket roligt initiativ tycker Rasmus

Johan sa...

håller med om omdöpning till de gröna, men föredrar nog miljöpartiet framför Folk och Miljö. Även ifall namnet är klockrent i det här sammanhanget.

Per sa...

Hella: Hehe, ja så högervriden som denna värld är så är det inte så konstigt att man dissar rätt mkt saker. :P