Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, april 27, 2006

Bästa listorna finns i Sjuhärad

För att spinna vidare på nedanstående inlägg så är det så att Miljöpartiet i hela Sjuhärad har fått riktigt bra representation av yngre och riktigt bra personer på listorna till valet i höst. Är såpass stolt över den att jag vill skryta lite.

Riksdagslistan toppas av Lise Nordin, 23 år. 2:a står jag själv. Tomas Eriksson, 26 år och Pembe Gencoglu, 19 år återfinns lite längre ner.

I regionfullmäktige kommer vårt 33-åriga förstanamn Birgitta Losman innebära en avsevärt sänkning av medelåldern.

Bollebygs kommunlista toppas av Pembe. Kan hon vara yngst i landet att toppa en kommunlista?

Högt opp på Borås kommunlista står Tomas, jag själv och Lisa Bjerling, 19 år. Längre ner står Sofia Rönnbäck och Thony Andréasson, båda två 18 år, samt Henrik Bohman, 25 år.

Ett av Marks toppnamn är avgående partistyrelseledamoten Angela Aylward Svärd, 27 år.

Och på Ulricehamns kommunlista står 19-åringarna Maria Carlsson och Stefan Larsson en bit ner.

Rätt bra jobbat av mp-Sjuhärad och lokalavdelningarna må jag säga.

3 kommentarer:

Per sa...

Äh, bästa listan finns i Växjö, med (k)! :D

Men att ni presenterar många yngre kandidater är bra. Dock är det mindre att de ställer sig bakom EU-dikterad högerpolitik... :P

Emma sa...

Jättebra. Men yngsta ledaren för en mp-lokalavdelning hittar man nog i Örebro län - 16 år!

Johan sa...

per. jag beundrar ditt engagemang :P tror du ni har en chans att komma in i kf? ska gå och kolla er lista.

emma. jaa, den där simon slår agnes med några månader =)