Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, april 11, 2006

24 frågor

Jag känner mig hedrad. Gustaf gav mig en massa trevliga frågor. Tackar. Frågeformulär är min grej!

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"gräset, en mörkare skogsdunge och en liten sjö glitt-" (Båten i parken, Per Månsson, 2000). En kursbok jag använde tidigt i höstas.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En ordentlig hög böcker som ligger på nattduksbordet.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Minns inte. Kanske Aktuellts 21-sändning igår.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
10:05 (och det rätta svaret var 9:56)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Ulf Lundells "Snart kommer änglarna att landa". Samt en del ljud kopplade till det faktum att jag bor centralt i en relativt stor stad.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Sent igår kväll, en promenad i Annelundsparken.

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
helgon.net.

8. Vad har du på dig?
Svarta mysbyxor, en svart t-shirt och en svart munkjacka med dragkedja. Samt underkläder, ej svarta.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Minns ingen dröm just nu, men brukar drömma de flesta nätter.

10. När skrattade du senast?
Igår kväll när Tomas var på besök.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Alldeles för lite. Har trots drygt tio månader i lägenheten inte fått upp något på väggarna. Känns inte alls bra.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Ser alltid konstiga saker tycker jag. Exempelvis att gårdagens pressmeddelande och efterföljande intervju inte resulterade i ens en notis i dagens tidning.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Passar mig som hand i handske!

14. Vilken var den senaste film du såg?
Minns inte riktigt... "Starship troopers" gick på teve för 3-4 veckor sedan. Kan ha varit den (ja, jag ser nästan aldrig på film).

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Tid, böcker, skivor och ett mysigt hus i skogen. Men framförallt tid. Tid att slippa måsten. Tid att få rädda världen.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Gillar westernfilmer, fascinerad av militärväsen och motorcyklar. Detta till trots att jag avskyr könsnormer, är någon slags pacifist och förmodligen skulle köra ihjäl mej om jag körde motorcykel.
uppdatering: Har även läst alla 47 böckerna i Sagan om isfolket. Tog ett halvår.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Skulle gärna vilja få mänskligheten att tänka längre än näsan räcker.

18. Tycker du om att dansa?
Tycka-om-att-dansa-kurvan överinstämmer ofta med berusnings-kurvan.

19. George Bush?
Den där jävla Texasgubben, Jan O Karlsson måste varit en av de roligaste ministrarna någonsin. Seriöst.

20. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka... Vad får hon heta?
Nej! Gillar inte den frågan. Jag vet inte. Det är skitsvårt. Både att föreställa sig och att faktiskt komma på ett namn.

21. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han få heta?
Se ovan (tråk... jag vet).

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Kanske. Men vet inte ifall jag skulle våga genomföra det.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Har du inte gått fel?

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Fyra? Okej. Fyra män. Tomas, Melinen, Fredrich och Micke.

Inga kommentarer: