Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, mars 31, 2006

"Vi bor på landet"

Hela eftermiddagen har jag jobbat i vår monter på Landsbygdsriksdagen. Det har varit en trevlig eftermiddag. Jag hade väntat mig att bli strypt pga bensinpriset, gröna skatteväxlingen eller varför inte djurskydds- myndigheten. Men jag blev mycket positivt överraskad. Dels var åtskilliga jag pratade med sympatisörer till oss, och de som inte var det var i alla fall inte otrevliga. En bra eftermiddag.

Träffade även massa lokalpolitiker. Har tänkt på en sak, de allra flesta politiker man träffar är faktiskt trevliga. Oavsett partifärg. Visst finns det undantag, exempel en del Ung Vänstrare och åtskilliga MUFare - och några fler. Men överlag är de flesta trevliga, trots att man inte har samma politiska åsikter. Precis som det ska vara. Det är skillnad på person och politik.

Miljöpartiet har inte speciellt mycket röster på landsbygden. Det tycker jag är synd. Jag menar, vi gröna vill ju verkligen möjliggöra boende överallt och se en landsbygd man kan leva, bo och verka på. Vi vill ju rädda naturen och dess värden. Hur kan någon landsbygdsbo vara emot det?

I morgon är det årsmöte med mp-väst. Jag ska sitta ordförande, det är första gången i ett såpass stort sammanhang. Är nervös, men ser fram emot det.

1 kommentar:

helgonblomma sa...

det gick ju toppenbra :)