Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, mars 19, 2006

Tryggare kan ingen vara

Gång på gång får jag bekräftat för mig att Borås är en bra stad att bo och leva i. Här kan man lita på att polisen alltid kommer när man behöver den. Risken att utsättas för brott torde vara minimal. På kort tid har jag nu läst två notiser i lokaltidningen om hur polispatruller blivit utsatta för så kallad mooning av bussresenärer. Företrädelsevis unga män. De handlingskraftiga polispatrullerna har då helt sonika, vid bägge tillfällena, låtit hejda bussen för att påpeka detta olämpliga beteende.

Detta känns tryggt. Polisen i Borås har sannerligen tid med allt. Ingen brist på resurser här inte. Nu litar jag på att ni alltid kommer när vi medborgare behöver er som bäst? Från och med nu är det jag som sover gott om nätterna.

1 kommentar:

Fredrich Legnemark sa...

Halloj du, du är länkad!