Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, mars 17, 2006

Jag, politiker?

Blev på allvar intresserad av politik hösten 1994. Hade just börjat högstadiet, fått en bra SO-lärare och den hösten ägde både allmänna val och EU-folkomröstning rum. Tror fan man blev intresserad. Men från att intresset vaknade till att jag gick med i ett politiskt parti gick det nästan tio år. Så att identifiera mig som politiker är något nyss. Och när jag träffar kommunpolitiker från andra partier här i Borås känner jag mig ofta som en främmande fågel. Det verkar emellertid inte vara någon ovanlig känsla hos gröna politiker. På sätt och vis är väl vårt främlingsskap något att vara stolta över. Vi är inget traditionellt grått intresseparti - utan ett ungt, grönt, fräscht idéparti!

Inga kommentarer: