Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, mars 24, 2006

Istället för sömn

Räddar man världen genom att sova? Om mindre än sex timmar går tåget till Stockholm och en helgs möte med Miljöpartiets förtroenderåd. En församling och instans jag i grund och botten tycker är mycket fiffig och bra. Ett sätt att samla valda representanter från hela landet. Alldeles utmärkt, kan man tycka. Och det tycker jag verkligen - egentligen.

Dessvärre har inte alltid representationen fungerat och förtroenderådet har ibland blivit lite av en "slasktratt". De som suttit där har inte alla gånger haft speciellt god förankring i sin valkrets. Till kongressen kommer det nästan varje år motioner om att lägga ner förtroenderådet. Jag förstår hur dom tänker - men det skulle kännas fel. Nåväl, avvaktar helgens möte och ser hur det känns efter det. Men missförstå mig inte, ser fram emot mötet och tror det blir både skoj och lärorikt.

Förövrigt är det jättekul med alla kommentarer som börjat komma! Ska försöka kommentera kommentarerna bättre framöver.

Inga kommentarer: